Kurs OpenGL w Delphi Grafika 3D - program

W tym post-cie oddaje w Wasze ręce kurs programowania OpenGL w języku C++ (CZ.1).
Jako, że najlepszą nauką (teorią) jest praktyka dostajecie kody źródłowe programu Łodzi Podwodnej. Uwaga: kod jest bardzo staranie opisany w źródłach, w zasadzie linia po linii.
Łódź podwodna porusza się w wodzie, można nią sterować. Ma wysuwany peryskop i obracające się śruby - można też wynurzyć się na powierzchnie i z powrotem zanurzyć.

Sterowanie:
1. Strzałka góra i dół - łódź płynie do przodu i do tyłu;
2. "i" i "u" - przybliżenie i oddalenia;
3. "w" i "q" - na powierzchnie i zanurzenie;
4. "r" i "t" - wysuń i schowaj peryskop.


Jako, że jest to mój blog, postanowiłem się z Wami podzielić moim drugim hobby jakim jest modelarstwo.
Zainspirowany sklejaniem modeli plastikowych i kartonowych wykonałem sobie ów program.
Obecnie sklejam u-boota gdzie możecie zobaczyć obecne stadium jego rozwoju - tylko ten ciągły brak czasu, :).

MÓJ U-BOOT - zdjęcia 1

MÓJ U-BOOT - zdjęcia 2

No ale to tylko taka dygresja, zaczynamy konkrety.



Więcej o OpenGL:
tutaj
 



A tak to wygląda w praktyce:



Pliki do pobrania:
1. Źródła - C++ Builder wszystkie kompilatory od wersji 6.0 (kody źródłowe i exe)
-pobierz




Miłej zabawy!